fredag 20 januari 2012

Design

Räcket på altanen är nu också uppmodellerat enl. korrekt utseénde.

Här kommer vi installera ett sommarkök med vatten och avlopp.
Även en fet Muurikka ligger på önskelistan som vi kan woka/steka på.
Vi har nu börjat fundera kring utformning av våran furstukvist.
Tanken med hela husdesignen är att det skall bli modernt men med en
lagomt gammaldags stil.
Bor-dörren är nu uppmodellerad i Revit och placerad i husmodellen.
Detaljer som följer den stil vi gjorde på lekstugeräcket.
Men detta kommer förmodligen ändras och finslipas
(fram och tillbaks) åtskilliga gånger innan dagen då bygget drar igång på allvar. 
  

4 kommentarer:

  1. Beslutsångest sin fulla charm! Men när vi ältat klart så blir det bra! /M

    SvaraRadera
  2. Hej Mats!
    Tack för din trevliga hälsning. Förstår att du är sambo med Marie. Sitter och ler lite när jag tittar på dina två bloggar. Vilket underbart husprojekt, kommer att bli så vackert, gillar stilen på huset. vad duktiga ni är!
    Du undrar väl varför jag ler....jo, det finns vissa likheter. Min man heter också Mats, förstår att du flyger....min man har varit pilot på F7, Såtenäs och har även flugit räddningshelikopter på Sundsvall, han har också tre bilar, märke Mercedes, vi har en Nibe 1245, som vi satte in för två två år sedan. Det var en jätte bra investering då vi tidigare hade oljeeldat.

    Skall bli spännande att följa ert husprojekt.
    Ha det gott!
    kram Raina

    SvaraRadera
  3. Tack Raina!
    Yapp, många intressanta sammanträffanden..!
    Jo, jag flyger och det är mitt största intresse (förutom familj så klart)..
    Vi jobbar på huset och efter ett antal år av funderingar så är vi äntligen på G. Du har en grym blogg och fantastiskt fina bilder. Jag och Marié jobbar på och kämpar mot likartat mål. Som sagt, vi försöker omvandla vårt hus utefter de förutsättningar som finns..
    Ett gammalt 60-talshus som skall få en extrem uppfräschning både här och där..

    /Mats

    SvaraRadera
  4. Tack för grattis hälsningen!
    Såg att du hade en fin flygtur i går i det vackra vädret. Vackra bilder din dotter hade tagit!
    Ha en fin söndag!
    Kram Raina

    SvaraRadera