måndag 30 april 2012

Utbyggnader forts.

Alla bärande reglar (tre utbyggnader) på plats (45x170).
Komplicerade hörn för panel 22.5° klart på baksida utbyggnad norr.
Tar som vanligt mer tid än beräknat.
Jag vill ju att det skall se snyggt ut "bakom kulisserna" med.
Kommande bilder lovar jag bli med vinnpapp/fönster samt med ev. spikreglar.
Första golvåsen på plats.
45x220 plus underliggande 28x70 som kommer bära inkapade skivor under isolering.
Ovan golvås blir det 21x120 råspont, "inga spånskivor i mitt hus".
På detta blir färdigt golv (parkett, klick, klinker eller dyligt)
Burspråket klarreglat förutom hörnfyllnader.
Måste förmodligen klargöra golv innan ställning för takbjälkar?
Vi får se, dags för "tankemössan".
Byggarbetsplats!
Men.. Vi är på G!!!




1 kommentar:

  1. Hej lillebror!
    Vad långt du har kommit och det ser jättebra ut. Spännande att se då jag kommer nästa vecka med blommor till Marié som hon ska passa åt mig.
    Kram från mellansyrran

    SvaraRadera