onsdag 4 juli 2012

Ljus i fjärran!

Tja, efter lite motgångar med panelbrädorna så har det plötsligt vänt och ljusnat upp lite.
Se korrigerat inlägg nedan (Bakslag).
Publicerar bild på "arbetsplats".
Jag har nu hjälp av Arne som precis monterat hängrännor samt påbörjat takläggning av
bandplåt Plannja (mörk silver metallic). Jag lejer bort detta med plåtarbete eftersom jag inte har någon erfarenhet av plåtslageri. Nu snackar vi "gammeldags falsad bandplåtläggning".
Det jag gjort sedan sist är montage av "hård isolerskiva 30 mm" vänster om burspråk.
Samma skiva kommer monteras överallt där vi har gammal bef. vägg. Denna skiva motsvarar ca 50-60 mm mjuk isolering. Spikreglar nästan klart på gavelspets som fortsättningsvis kommer vara oisolerad..
Inväntar nu leverans av panel så vi kan börja måla.


1 kommentar:

  1. Hej lillebror!
    Ja nu är du ju på gång igen. Skönt att det redde upp sig. Tycker att det är jättefint med de gamla plåttaken. Kalles föräldrahem har denna typ av plåt på de tre husen. Mycket fint. Sådan vill jag också ha på mina utbyggnader om det passar förstås.
    Kram till dig och familjen från Anna

    SvaraRadera