torsdag 16 april 2015

Sovrum1 II

Sakta går det framåt!
 
Gips klart på väggar och i tak!
Grundspackling klart!
'
 Golv förberett för slutligt ytskikt!
Onödigt komplicerad koppling.
...men, jag hade böjarna etc sedan tidigare!
 Så bra/grymma små kopplingsmoduler.
"Anslutningsklämmor"
 Jag har använt dessa i alla mina nya kopplingar i kopplingsdosorna!
 Jag försluter dem noga med el-tejp..
 Här kommer el-rör upp där gammal riven vägg tidigare suttit.
 Försluten eldosa!
 Här är undergolvet klart, saknas gör mittenbit (olje-impregnerad masonit 3mm)
 Här har suttit en balk (hammarband) i tidigare yttervägg.
Denna bar upp sekundärbalkar i tak.
Jag har avväxlat bort denna konstruktion på vinden med 
en 45x220 balk/ås som är förankrad i takets takstolar.
Samma princip som jag gjort tidigare i Sovrum 3.
Tja, där är jag..
Trött!.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar