fredag 19 oktober 2012

Insida Burspråk

Nu har jag äntligen börjat med insida utbyggnader.
Burspråket blir först ut då det är klart utvändigt.
 Här är vy från undersida golvåsar i burspråket.
Har dammsugat upp skräp samt spindlar och övriga konstiga kryp!
Mycket utrymme i onödan kanske.
Djupet är beräknat med tanke på tjäldjup/rörelser etc..
 Noga inkapade trossbottenskivor.
En idé tidigare var att ha någon form av kallförvaring här under
i sockel-delen,.. men vi har tills vidare skippat det.
 Lite stökigt!
Fönstret till vänster i bef. vägg är det genomgångshål jag
måste passera hela tiden med all material..
Jobbigt!
 Halva golvet är nu isolerat med 170+45 isolering.
Plankorna på "golvet" är temporära sådana som skruvats fast
att (gå på) tills att det riktiga golvet monterats.
 Alla fönster samt övriga delvis kluriga hörndelar drevade.
Det kliar överallt..!
 Måste till Fresks XL-Bygg och inhandla mer isolering mm.
När golvet är färdigisolerat kan jag göra klart undergolvet med 22x120 råfasspont.
Därefter isoleras väggar samt montage av takbjälkar/isolering/undertak.
Ovan råfas blir golvvärmeskikt samt någon form av ytskikt
av vita golvbrädor som kommer pryda hela köket.
 Sakta, sakta framåt..


2 kommentarer:

  1. Hej lillebror!
    Jag tycker att det går fort framåt jag. Superfint! Kramar till dig från Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna för att du kommenterar..:O)
    Se till att leta fram gamla ritningar på torpet samt ta några bilder och mått så jag kan börja rita upp erat hus i Revit.
    Därefter kan vi spåna på olika typer av verandor.

    SvaraRadera