torsdag 25 oktober 2012

Nya Renderingar

Eftersom huset och designen i detalj skiljer sig något
från de första bilderna så har jag börjat med en ny modell
i Revit 2013.
Denna är mer korrekt och kommer stämma väldigt bra mot verkligheten.
 Bilderna är med avsikt lite mörka.
Det är enklare att få till en bra bild om man inte "drar på" med för mycket ljus.
Detaljmässigt så sitter nu korrekta Elit-fönster med rätta foder utvändigt/invändigt.
Alla mått stämmer också väldigt nära "på millimetern"
Även rätt färgkod på material enl. Beckers Utevit.
(RGB=255,253,242)
Interiörbild från sovrum.
Saknas gör kristallkrona samt övriga detaljer.
Någon form av vitt trägolv ligger på önskelistan.


5 kommentarer:

  1. Hej lillebror!
    Whow, vilket hus. Supersnyggt! Ja jag ska fixa fram lite underlag till vårt hus. Tänk om jag hade lärt mig bygga jag också. Pappa är säkert superstolt över sin duktiga son. Han går nog mest omkring och myser och ger dig lite idéer då du har någon fundering.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Mats!

    Ramlade in på din sida av slump när jag satt och googlade på hur man ritar dörrfoder i revit.
    Jag är nyexad arkitekt och har precis börjat jobba på ett litet kontor där tanken är att vi på sikt ska börja projektera i revit. Då jag är den enda som har jobbat med det tidigare har det blivit min uppgift att bli ännu bättre på det för att senare kunna lära ut det till resten av kontoret.
    Det jag undrar är om du har tid att svara på lite funderingar jag har om hur man gör vissa saker, det mesta går ju att hitta om man googlar, men en del är svårare och det ser ut som att du har lyckats klura ut en del som jag inte har gjort än.

    Isåfall får du jättegärna maila mig på soderlindh@gmail.com

    Tack!

    Victoria

    SvaraRadera
  3. Tack Syrran / kram!
    Victoria!, kontakta någon av våra byggsäljare i Stockholm!

    SvaraRadera
  4. Hej Mats!

    Fint jobb där med Revit. Ska börja skissa på mitt eget husbygge nu tänkte jag. Har tidigare jobbat i Autocad (dvs bara ritat traditionella 2d-bilder) men kände att det var lite otidsenligt så nu provar jag Revit Architecture 2013. Har du konstruerat fönster, kök och dylikt själv (alltså Revit family modellerna)? Har kollat igenom de som ingår och lite av varje på revitcity.com men den är väldigt amerikanskt / engelskt snitt på det mesta. Du har ju t.ex. gjort fint svenskt sekelskiftestuk på dina kökskomponenter. Finns det något mer svenskorienterat family-bibliotek att tillgå?

    Mvh
    Olof

    SvaraRadera
  5. Hej och tack för ditt inlägg.
    Jag "och de flesta andra" kör CAD-Q´s loklisering som numera heter Naviate. Den innehålle allt Svenskt kontent/inställningar/funktoner mm som behövs vid projektering. Dock har jag själv modellerat om/kompletterat vissa av dessa familjer samt även modellerat "in place" i mitt eget husprojekt.

    http://www.cad-q.com/sv/Produkter1/Produkter/Naviate_architecture/


    SvaraRadera