torsdag 8 november 2012

Insida Vita Huset

Jag har precis börjat med ett ytterligare sidoprojekt i vårat "Vita Huset Projekt".
Det mellersta sovrummet i huset.
I detta rum har jag "Mats", min äldsta dotter "Emilie", min stora-syrra "Ann-Sofie" samt
störst-syrra "Anette" varit stationerad.
Nu är det snart dags för yngsta dotter "Isabell" att flytta in.
 Tak, taklister, väggar samt sidolister målade.
Beckers vitt i tak, Beckers Antikvitt på väggar och övrigt.
Målat 3ggr på allt. 
Centrum Elit-fönster 9x13 med allmoge insida.
Jag fokuserar nu hårt på att få till (konstruktionsmässigt) min första fönsterbänkskiva.
Mot denna kommer smygbrädor/allmogefoder monteras.
En hyvlad bräda 30-34x190-210/220 vilket inte finns i handeln, så... jag får improvisera.. 
Mer bilder på "G".
Vi vill ha ny-tillverkade (ca 1930-tal bakelit-uttag/brytare) i svart.
Det vill inte Isabell,.. vi får jobba fram en kompromiss...
 (more to come)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar