tisdag 27 november 2012

Allmogeprofiler

Vi har nu förmodligen fokuserat klart kring våra allmogeprofiler.
Men,.. saker kan förändras...
 Jag är inget fotoproffs tyvärr men har ljussatt bilderna lite bättre i
detta inlägg än jag gjort i de tidigare.
Egendesignad fönsterbräda med en sista slutmålad finnish mot 9x13 Elit-fönster.
 Detaljer,.... detta är ett allmogefoder 21x95 från Beijer Bygg Sundsvall.
Vi har det (för tillfället monterat) på två av våra nya fönster just nu.
 Tyvärr är jag lite besviken på Beijer Bygg Sundsvall.
Den säljare som jag för ett år sedan köpt fönster av (för ett sex-siffrigt belopp)  kommer
idag inte ihåg att jag varit/är deras kund!
Skandal!
Det finns andra byggvaruhus!
XL-Bygg Fresks är och (har varit) vår huvudleverantör (proffs) av våra inköp.
Men.. Vi vill ha gammaldags stuk (allmoge) och då måste man leta rätt på
någon trevlig SÅG!
Vi var på Nyqvist Såg&Hyvleri i Fagervik.
Där har vi nu köpt golvsockel samt taklist för vårt mellansovrum.
Vi kommer förmodligen köpa alla våra foder/socklar/taklister där.
Tack!
A = Golvsockel (Nyqvist Såg & Hyvleri AB) 120mm
B = Foder (Nyqvist Såg & Hyvleri AB) 95mm
C = Foder (Beijer Bygg) 95mm
D = Taklist (Nyqvist Såg & Hyvleri AB) 90mm
 
Mer bilder då taklisterna är på plats..
Tack alla!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar