söndag 2 december 2012

Insida Vita Huset V:1

"Sista" bilderna från vårat mittensovrum.
Jag är nu klar med allt hantverk, snickeri, målning etc.
 Vi beslutade i sista stund att även byta taklist.
Blev tvungen att extremt varsamt riva bort den gamla utan att förstöra
alltför mycket av den målning jag redan gjort.
Mycket dumt att göra detta efter allt annat slit.
 Det blev en allmogelist från Nyqvist Såg som ersatte den gamla listen.
Denna list var väldigt svår att montera.
Dels för att listen är formad som den är, dels för att de lister
vi köpte inte var i bästa skick...
(de fyra sista listbrädor som fanns kvar i lager)
 Lampa placerad på fönsterbräda.
De foder vi tidigare börjat med kommer Nyqvist Såg snart kunna leverera,
så det blir förmodligen vår "standard" tills vidare...
 Isabells kompis Arnold. Här sittandes och myser i hörnet..
 När allt är klart smyger jag nog ned lamp-kabeln i ett av de 
frästa fönsterbrädsspåren.  
Till höger syns kära sambons http://mariemarang.blogspot.se/ blogg-arrangemang.
Vi får se om hon gör något inlägg från detta rum när det är klart.
Eventuellt kommer jag tillverka en sänggavel "Kallholmen Light" i detta rum.
"more to come"

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint det blir! Ska bli otroligt roligt att se allt i verkligheten. Fast då vill jag nog inte åka därifrån. Jag kanske flyttar in i rummet igen tillsammans med "Isa".
    Kram från syrran

    SvaraRadera
  2. He, vi får får fixa en breeed säng!
    Tack!
    Kram tillbaks!
    Vi synes i Jul hos störstsyrran!

    /Sladdisen

    SvaraRadera