söndag 1 juni 2014

Baksidan Vardagsrum II

Fortsättning Vardagsrum!
Kära M vill ha upp mörkläggningsgardiner i våra nya vardagsrumsfönster.
Jag hade tänkt skapa salningsatrapper men ångrade mig.
Jag beslöt att tillverka den tre meter långa fönsterbänk som salning samt foder skall stå på.
 Det tog hela dagen faktiskt!
Jag typ har använt alla maskiner jag har (plus en lånad).
 Fasning med fräs på över och undersida med två olika fräs-stål!
Tack kompis Ken!
Jag måste köpa egen Handöverfräs / Överhandsfräs.
 Maskiner på rad!
 Fönsterbänk på plats!
Temporärt.
 Fönsterbänkskivan monterades för att passa in salningsbrädor.
Nästa moment blir att fästa upp hållare för mörkläggningsgardiner (4G). 
 Bänkskivan kommer demonteras, modifieras med avlånga urfrästa hål för värmegenomsläpp
samt kabelgenomföringar. (se tidigare inlägg).
(December 2012)
Sakta, sakta framåt..,Vårat sovrum är i princip klart. Där väntar vi på skjutdörrar från
Bauhaus (Lundbergs).
Dom borde ha anlänt redan!
(more to come)

2 kommentarer:

  1. Ni gör verkligen superfint och jag älskar era härliga fönsterbänkar. Går det att hitta en annan form på bloggen så att bilderna visas större och man kan få se alla fina saker ni gjort tydligare? /Johanna

    SvaraRadera
  2. Hej och tack!
    Allt vi gör är egentillverkat. Jag har medvetet skalat ned alla bilder till 1024x768 för att bloggen skall bli enhetlig och snabb. Bilderna finns dock i högre upplösning och kan mailas om det är av intresse. Jag kan också ge mer info betr. mått etc på valda delar.
    /Mats

    SvaraRadera