lördag 21 juni 2014

Fasad mot Öster II

Nu har jag äntligen börjat med den sista fasaden.
Fasad mot öst.
Vårat sovrum tog extremt mycket längre tid att färdigställa än jag ens kunde föreställa mig.
Jag ligger ca 2 månader efter i min planering.
 Alla gamla fasadbrädor är rivna, inkl. söndertorkad spröd vindpapp!.
Jag lämnar kvar den porösa boarden, precis som på övriga befintliga fasadytor.
Utanpå dessa kommer jag fästa ISOVER fasadskiva 31 (30mm). 
 Viktigt enl. mig är att hålla ordning samt städa kontinuerligt.
Blir det för mycket skräp och stök blir det lätt ett kaos som man kanske drunknar i.
 Det nya vardagsrumsfönstret skall flyttas åt höger (norrut).
Vi vill att det skall vara centrerat i vårat vardagsrum.
Kopiöst dumt av mig att jag inte tänkt ut detta tidigare då jag kapade in underliggande källarfönster.
Detta måste också flyttas!!! Grrr.. (jobbigt).. 
Farstukvisten delvis riven.
Den kommer rivas helt, dock har vi inte riktigt designat klart hur det hela skall bli.
Länk nedan till tidigare inlägg:

(more to come)!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar