torsdag 26 juni 2014

Fasad mor Öster V

Ofrivillig semester!
Mitt vakna och mindre vakna sinnestillstånd fokuserar nu på vår sista fasad,..
..framsidan mot öst!
Som tur är får vi hjälp av våra hjältar som fixar grundläggningen.
Under tiden,.. medans,.. ritar, räknar samt mäter jag allt kors och tvärs!
 Så här kommer det att bli!
Typ!
 Röd = Grus/Singelbädd.
Blå = Markisolering, Cellplast, 100x600x1200.
Grön = Sula, 300x200 Grovbetong.
Gul = Sockel, Leca 190x190x590 + 10mm puts.
Lila (violet) = marksten.
 Sula klar!
36 st säckar (totalt 900 kilo) Grovbetong.
 Grabbarna i full gång med uppmurning av sockel (totalt 1020 mm hög).
 Sockel klar samt grovputsad.
(2 timmar).
 Jag försökte beräkna åtgång av leca-block!
Jag trodde jag tog i (i överkant).
Men nej, det blev bara några stackars flisor kvar.
Det gick åt exakt 76 st block!...
Perfekt! 
 Fönsterhål flyttat!
 Vi är på "G" igen!
 Spikrakt enligt spänt snöre!
 Här kan vi gömma lik!
De som vi inte gillar placerar vi här!, he...
 Två ventiler kommer att putsas in på vardera kortsida!
 Beirut!
 Det blir kanon!
  Vi hämtade hem ett ton "mur & puts-bruk".
Det får räcka!
Hoppas jag....
(more to come)

2 kommentarer:

  1. Oj här händer det saker. Det blir jättebra med den nya formen på farstun. Gillar ju den typen av tak. Så spännande att se. Lycka till!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Yes, här går det undan!
    Tack!
    Kram tillbaks!

    /Bror

    SvaraRadera