tisdag 26 juli 2016

2016-07-25 Falsat tak VII

Takskivor på plats!
Klart!
Den nya nock-linjen på vårat tak kan nu Lantmäteriet med fördel
använda för att väga in Alnö-sundet och även Bottenvikens horisontlinje med! 
Gissa om jag är nöjd och lättad!
Vi är nu inne på min fjärde semestervecka och jag kan snart andas ut!
 Så här såg det ut vid lunch-tid.
Inte mycket kvar.
 Men, nock-linjen skall skapas genom att ena tak-halvans takskivor 
skall skäras ned mot mötande skivor.
Bästa verktyget för detta är min kära Bosch PMF 190 E.
En av mina "top-ten" bästa investeringar!
(Spill = ca 5 mm)
 Samma kompis fixar så att någon "tiondel" för bred skiva passar in perfekt i linje!
 Grabbarna på PL Plåt har börjat med hängrännor, 
stuprör samt (inom kort) även takfotsplåtar.
I morgon börjar vi med lite sanering.
Sedan takpapp!
.....plåt!..

1 kommentar: